واحدهای دخترانه علامه طباطبایی

مجتمع فرهنگی آموزشی علامه طباطبایی از سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را آغاز نمود و به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزشی کشور و با درک رویکرد نوین خانواده ها که علاوه بر موفقیت فرزندانشان در رقابت‌ های علمی، خواهان تعلیم و تربیتی هستند که نتیجه آن پرورش‌ جوانانی دانا، با اعتماد به نفس و شاد باشد، این مجتمع نیز برای پاسخگویی به مطالبات خانواده ها و تغییر شرایط،  از آمادگی و انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و خوشبختانه از منظر آموزشی و تربیتی و به لحاظ سخت افزاری و سایر امکانات مورد نیاز،در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد.

نگاهی کوتاه به دبیرستان دخترانه علامه طباطبایی
واحدهای آموزشی با امکاناتی همچون آزمایشگاه، کارگاه، سایت کامپیوتر و سالن چند منظوره و ... تاسیس شدند. 

سیستم آموزشی
متکی بودن برنامه های آموزشی بر" سیستم" به جای "افراد" سبب پایداری مجموعه و دستیابی به موفقیت های چشمگیر شده است.  چرا که افراد هر چه قدر هم که توانمند باشند به دلایل مختلف ممکن است تغییر کنند اما سیستمی که به روزرسانی خود را مدنظر داشته باشد حتی با تغییر اداره کنندگان و مجریان برنامه ها آسیبی نمی‌بیند . البته همچنان لازم  و ضروری است که برای اجرای سیاست‌های مصوب از نیروی انسانی متخصص،  پرانرژی و دلسوز کمک گرفته شود که این نیاز نیز با توجه به تربیت نیروی انسانی در مجتمع تأمین می‌شود. 
این دبیرستان همگام با دیگر واحدهای مجتمع فرهنگی آموزشی علامه طباطبایی ضمن جدیت و اولویت در امر آموزش،  بر فعالیت‌های فرهنگی نیز اصرار داشته و دارد. 
در این زمینه اجرای اردوهای درون شهری و برون شهری،  فعالیت‌های ورزشی در قالب تشکیل تیم های مختلف،  شرکت در جشنواره های هنری، علمی، پژوهشی و حضور فعال در مسابقات کشوری را در دستور کار خود قرار داده است. 
توجه به امور فرهنگی و پژوهشی در کنار مسائل آموزشی‌ فرصت کم نظیری را برای دانش آموزان فراهم کرده است 
یکی از مشخصه های بارز این واحد آموزشی ، محیط صمیمی و عاطفی حاکم بر روابط بین مسئولین و دانش آموزان و خانواده های آنان است. 

فعالیت های فرهنگی و ورزشی
فعالیت های فرهنگی و ورزشی باعث افزایش مهارت های جسمی و ارتباطی دانش آموزان می شود و ارزشمندترین مهارتی که در این زمینه بدست می آورند توانایی انجام کارهای گروهی و افزایش میزان تعامل با همسالان خودشان است از جمله این فعالیت ها :
فرهنگ و مهارت:
برگزاری کلاس های نقاشی، طراحی، عکاسی، هنرهای دستی و تجسمی و در نهایت به نمایش گذاشتن آثار منتخب در جشنواره فرهنگ و مهارت مجتمع علامه طباطبایی و آموزش و پرورش 

هنرهای آوایی و نمایشی:
برگزاری کلاس های سرود ،تئاتر و نمایشنامه خوانی و در پایان شرکت در جشنواره " گلبانگ سرود و تئاتر " مجتمع علامه طباطبایی و آموزش و پرورش

جشنواره موسیقی هم ساز :
این جشنواره همه ساله پس از داوری آثار ارسالی دانش آموزان در سالن اجتماعات مجتمع علامه طباطبایی برگزار می گردد.

جشنواره ادبی هم قصه:
جشنواره ادبی هم قصه در رشته های داستان کوتاه، داستان نویسی، مشاعره، ترجمه و نقالی همه ساله برگزار می گردد.

محفل انس با قرآن:
قرآن کریم اساسی ترین مرجع و راهنمای زندگی هر مسلمان است و نزدیکی هر چه بیشتر با آن سبب رشد و تعالی افراد و نهایتا کل جامعه است.

آماده سازی و غبار روبی از نمازخانه:

المپیاد ورزشی:
در رشته های بدمینتون، تنیس روی میز، دومیدانی، آمادگی جسمانی، شطرنج، بسکتبال و والیبال در سطح مجتمع علامه طباطبایی و آموزش و پرورش برگزار می گردد.

برگزاری اردوهای علمی، تفریحی شهری و برون شهری :
اردو فعالیت گروهی است در محیطی مناسب و بالاتر از آنچه که در آموزش رسمی وجود دارد.
اهداف اردویی دانش آموزی:
- پرورش و تقویت حس تعاون
- ایجاد زمینه همکاری های سالم 
- آموزش فنون و مهارت های گوناگون
- برقراری صمیمیت و روابط عاطفی و لذت بردن از زندگی اجتماعی

پژوهش
ایجاد و اتصال پژوهش در واحد آموزشی دوره اول متوسطه به نوعی دوباره دیدن علم و دانش از منشوری است که شکل دیگری می یابد و شگفتی های سرشار و پرباری را به ارمغان می آورد . راه اندازی این بخش برای آن است که درک مضمون علمی ،جمع بندی و نتیجه گیری را به ویژگی عمومی دانش آموزان مبدل سازد.
هدف اصلی از انجام پژوهش های دانش آموزی کسب مهارت های پژوهشی مناسب با دوره سنی دانش آموزان دوره اول متوسطه است. پروژه های دانش آموزان پس از داوری به جشنواره های علمی از جمله جشنواره نوجوان خوارزمی معرفی می شود.

جشنواره خوارزمی: 
درخشش دانش آموزان دوره اول در دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی
رتبه دوم : محور دست سازه ( دیانا سادات مومنی – اریسا اسماعیل بیگی)
رتبه دوم : محور دست سازه ( وانیا غلامی – ساینا سلیمی نیا)
رتبه دوم : محور ریاضیات  (روژینا اسمعیلی – رها برهان آزاد)
رتبه سوم : محور برنامه نویسی (روژینا اسمعیلی – رها برهان آزاد )

کارسوق (اردوهای علمی یک روزه)
طراحی اردوهای علمی مسیر را برای ورود دانش آموزان به دنیای مهارت ورزی، پرورش و پژوهش هموار کرده است. 
اردوهای یک روزه،  سبکی نوین در آموزه‌های کوتاه مدت و پروژه محور است. 
هدف از برگزاری کارسوق،  تثبیت تجربه های نوین علمی در دانش آموزان است. 
در کارسوق:
دانش آموز با یک ماموریت علمی آشنا می‌شود 
مدیریت پروژه خود را بر عهده می‌گیرد 
مراحل ساخت را از صفر تا صد انجام می‌دهد
در مرحله پایانی دست سازه خود را آزمایش و به رقابت با دیگر دانش آموزان می پردازد 

آزمایشگاه:
آزمایشگاه مدرسه با اعضا علمی مجرب و متعهد و تجهیزات مناسب، بهترین محیط برای پرورش خلاقیت دانش آموزان است.

انتخاب رشته و هدایت تحصیلی 
برای تمام دانش آموزان پایه نهم انتخاب رشته اولین تصمیم مهمی است که مسیر زندگی آینده شان را مشخص می‌کند. 
تحصیلات عالی و موفقیت تحصیلی برای یک نفر شرایط خوب شغلی فراهم می‌کند و موفقیت های اقتصادی و اجتماعی را به دنبال دارد.  پس به جرأت می‌توان گفت که موفقیت یک فرد به مقدار زیادی بستگی به این دارد که وی  رشته ی مناسب خودش را انتخاب کند.
دانش آموزان برای اینکه رشته مناسب خودشان را انتخاب کنند باید به شناختی نسبی در مورد خودشان دست یافته و علاقه مندی و توانایی های خودشان را بشناسند 
برگزاری کارگاه انتخاب رشته و هدایت تحصیلی برای تحقق اهداف فوق طراحی گردیده است. 

مشاوره در  واحد آموزشی 
مشاوره در دو بخش مشاوره آموزشی و مشاوره روان شناسی به صورت فردی و گروهی انجام می شود.
مشاوره آموزشی : هدف از مشاوره آموزشی رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت دانش آموزان می باشد.
مشاوره روان شناسی : مهمترین رکن هر جامعه کودکان و نوجوانان و مهمترین موضوع مربوط به آنان ، بهداشت و سلامت روان است که در همین راستا روانشناس با برقراری و حفظ ارتباط مستقیم با دانش آموزان و اولیا آنها تمام تلاش خود را به کار می گیرد.

 بهداشت :
دانش آموزان در طول سال تحصیلی با اصول کلی بهداشت آشنا می شوند و موضوعات مختلف بهداشتی (تغذیه – بهداشت فردی، اجتماعی و ...) به آنها آموزش داده می شود. 
با انجام معاینات ( بینایی ،ستون فقرات ) در سه ماه اول سال تحصیلی و تکمیل شناسنامه سلامت ، دانش آموزان از نظر سلامت جسمی- روانی مورد ارزیابی قرار می گیرند و نتیجه معاینات در اختیار خانواده قرار می گیرد.
با انجام غربالگری در طی دوران اپیدمی بیماری ها ، از شیوع بیماری در بین دانش آموزان جلوگیری به عمل آمده تا در محیطی سالم به تحصیل بپردازند.

انجمن اولیا و مربیان :
تعامل ما بین مدرسه و اعضای انجمن بر پایه ی ایجاد اعتماد متقابل شکل می گیرد . برقراری ارتباط مرتب و مستمر، پی ریزی سیاست های کلی مدرسه با مشارکت اعضای انجمن و آگاهی بخشی به اعضا در رابطه با برنامه ها و اهداف و آموزشی و تربیتی مدرسه 

سامانه آموزشی مجتمع علامه طباطبایی 
سامانه سام نرم افزار آموزشی تحت وب که برنامه های مختلف آموزشی و فرهنگی مدرسه را پشتیبانی می کند
تمام ارتباطات دانش آموزان ،اولیا محترم ،مدیر ،معاونان و مسئولین پایه از طریق این سامانه مقدور می باشد.
از جمله موارد آموزشی در سامانه سام به شرح ذیل می باشد.
ارسال اخبار و رویدادهای مدرسه
برنامه هفتگی کلاس ها
ثبت نمرات آزمون ها و ایجاد کارنامه
ارسال جزوات 
ثبت و دریافت تکالیف و گزارش نقص تکالیف
آگاهی از میزان مطالعه روزانه و هفتگی دانش آموز
وضعیت انضباطی دانش آموز به صورت روزانه

واحدهای آموزشی
\"تماس\"
نام و نام خانوادگی:
ایمیل:
شماره تماس:
توضیحات: